Grungeboard och Perfect Pearls

Grungeboard är verkligen ett härligt material att jobba med. På kortet här under har jag först målat stjärnorna med akrylfärg och låtit det torka och sedan sprutade jag på Perfect Pearl för att få  lite liv på ytan.

För att liva upp kortet så har jag skapat på höjden. Bara den enkla saken att gå på med edgescrapern och chalka papperna ger en mycket mer livlig yta. Dessutom har jag lagt lager på lager och har använt 3D kuddar för att ge den sista effekten.





Material från butiken: Prima - Lucid - India Sea, cardstock, grungeboard, perfect pearls, thickers rootbeer, Fluid Chalk.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jättefint!

En liten fråga bara....vad är det för skillnad på grungeboard och chipboard?

Postat av: Maya

Så lekkert kort,Susanne!

Nyydelige farger :)



Grungeboard er mykere og man kan bøye og vri på de,chipboard er hardt og ikke bøyelig. :)



Klemmer fra Maya :)

2008-11-23 @ 12:53:52
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback