Båndveske / Ribbon purse

Lørdag :)
Idag skal jeg på pyssel-treff ilag med en haug koselige damer!
Åhhh som jeg gleder meg!
Men hver gang jeg skal ivei på treff,så har jeg problemer med pakkingen!
Det blir til att man tar med aaaaaalt for mye *ler*
Men nå skal jeg hvertfall ha litt orden i noen av båndene mine :)
**********************************************
Saturday :)
Today i am going to a craft-meeting,with a bunch of supernice lady`s!
Ohhhh i am sooo looking forward to that!
But every time i am going to a meeting,i take to much with me!
I don`t know what i will need,so i pack alot *laugh*
But anyway,now i will have my ribbons in order :)




Jeg har sett disse veskene som man kan få kjøpt (pull-ez) og fant ut att det må jo kunne lages selv ;)
Som tenkt så gjort!
Min veske er laget av laminerings-papir. (Men du kan bruke hard transparang :)  )
Malte motivet med distress ink refiller,og monterte på ett mønsterpapir.
Stanset ut bokstaver og distresset dem med distress dusty concorde.
Limte disse på.
Så laminerte jeg det hele.
Vesken min er ca 20*20 cm,så det er masse plass til maaaange bånd!
**********************************
I have seen this purses that you can buy (pull-ez) and i figured out that i could make one for my self ;)
So i did!
My purse is made of laminating-papers. (But you could also use hard transparancy :)  )
I painted the motif with distress ink refills,and mount it on a piece of paper.
Then i punched out the letters and distress them with some distress dusty concorde.
Glued them on.
Then i laminated it.
My purse is 20*20 cm,so it is big and have room for alot of ribbons!




Vesken sett fra en annen vinkel.
Jeg har brukt noen meter med hvitt bånd for å sy vesken sammen :)
Lagde hull med BIA`n (Som du kan vinne,om du kjøper InkyWings jullov-kit og laster opp minst ett bidrag i tävlings-forumet. Kittet finner du i shopen!)
For å lage hull til båndene brukte jeg silent setter`n.
Hankene mine er også laminert,og festet med blomster og brads :)
********************************************
The purse from another angle.
I have used some white ribbon to sew the purse togheter :)
Made the holes with my BIA.
To make the holes for the ribbons i used my silent setter.
My purse handle is also made of laminating paper,and then attached with some flowers and a brad :)


**********************************************
Litt reklame for jullovstävlingen;

En kittävling med 4 delmoment och fina priser.
Tävlingstid 20 dec - 6 januari.
Alla bidrag laddas upp på InkyWings tävlingsforum tidigast den 20e december och senast den 6e januari kl. 23.59.
http://inkywings.forum24.se/
Totalt vinstvärde ca 3600:-

Kitet kostar 199:- och innehåller papper och dekorationer, dom flesta kit är olika så slumpen avgör vilket kit du får! Du kan redan nu gå in i webshopen hos InkyWings och beställa ditt kit. TÄNK PÅ - att beställa kitet senast den 15e december för att vi ska hinna se din betalning och skicka ut kitet innan vi tar semester över julen!

Du väljer om du vill köpa ett "kort-kit" eller ett "LO-kit". Skillnaden är att med kort-kitet medföljer 2-3 stämplar med *motiv* = julstämplar och med lo-kitet medföljer 2-3 scrapstämplar. Det finns 4 tävlingar / kit att deltaga i.
NOTERA! Vill du delta i BÅDE kort och LO tävlingar köper du TVÅ kit. Du väljer alltså när du beställer om du vill ha motivstämplar = du deltar i KORT-tävlingarna, eller om du vill ha Scrapstämplar = du deltar i LO-tävlingarna!

Bland alla som köper ett kit OCH laddar upp minst ett bidrag till någon av tävlingarna lottar vi ut 1st Blå Bind-it-all maskin + en förpackning med 6st wire i blandade färger.

Regler och tävlingsklasser medföljer ditt kit och finns även på tävlingsforumet veckan innan tävlingen drar igång! Du har alltså chans att tjuvstarta tillverkningen om du beställer ditt kit tidigt! Wink Uppladdning i forumet får dock inte ske förrän tidigast den 20e december.

********************************************************
Ha en flotters dag! / Have a wonderful day!
Klem/ Hugs Maya :)

Kommentarer
Postat av: Hege-Annie Simonsen

Så kreativt, Maya! Og så kjempeflott den er!!:)



God lørdag! :) Klem, Hege

Postat av: Kosene mine

Du er nå helt herlig kreativ da, finner løsninger på det meste!



I ADMIRE YOU!! :D

2008-11-29 @ 13:00:36
URL: http://kosenemine.blogspot.com
Postat av: Camilla

Denne var kjempesmart, Maya! Har sett på de båndveskene man får kjøpt jeg også, men det er jo mye stiligere å lage en selv:)



God helg!

2008-11-29 @ 14:17:38
URL: http://cam-camsscrappehjorne.blogspot.com/
Postat av: Marie/bat3

TOPPEN IDÉ ... men vad fyndigt!



Jag skulle nog göra ett lock också så de slipper bli dammiga..



2008-12-01 @ 17:39:50
URL: http://bat3.nu/marie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback