Spray och glitter!

Tjing!
Spraya och leka och sedan springa runt och glittra hela dagen -DET låter väl kul???

På väg in till en butik NÄRA dej kommer bland annat Perfect Pearls att dyka upp. Det är ett glittrande fint pulver från Rangers som säljs i fyrpack. (LISA TILLÄGGER att dom säljs även styckevis, och det är dom lösa som kommer hem till InkyWings!) Dessa kan du använda ihop med den härliga watermark dynan som ''torrchalks'' på det stämplade och du kan även blanda egen glimmer mist.

Ta på er glitterbrillorna - glittret syns tyvärr inte i scanningen!



Här har jag först på en vit kartongbit målat med distresserna worn lipstick och aged mahogany med hjälp av
ink blending tool , sedan fyllde jag en liten sprayflaska med vatten och tog lite perfect pearls pulver i och skakade om kraftigt.
Sprayade från olika avstånd så det blev lite pölbildning på papperet.
Stämplade blomma och text med adirondack slate, band och montering, sedan var det klart.
Du väljer själv hur mönstret ska bli, nära ger mer pölbildning än en bit ifrån plus att sprayflaskans munstycke gör sitt till.

Ett tips! Jag använder en skokartong när jag sprayar - då slipper jag få färg där det inte ska vara i större utsträckning än när jag sprayar vilt.... Har man större alster kanske en pizzakartong eller de boxar vi får papper i vara ett bra hjälpmedel också.
Sprayflaskan kan du spara om du vill, märk upp den med vilken färg du använt och sedan är det bara att släppa loss igen. Tror det är bäst att förvara dem stående om du är osäker på korken - de kan ju läcka.

Lycka till med skapandet!
Chruss
PS! Håll utkik i bloggen, det händer massor här - pekar nedåt! DS

Kommentarer
Postat av: Eva F

Vilket härligt färgglatt kort!

Eva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback