OH, glimmer och gott!

Har ni sett vad läckerheter Lisa laddat??? Dessa blommor...oh la la la...dessa glimmermister....oh la la la.
Bläddra ner till nästa inlägg eller hoppa direkt in i hennes
shop!
Nix, dags att sluta dreggla och återgå till den varma vardagen - ett helt underbart väder, luften står stilla här ikväll och syrendoften sprider sig och man är totalt avslappnad!



Det här kortets bas är gjort som det längre ner, ink blending tool och distressen worn lipstick. Efter det  har jag sprayat på avstånd med glimmer mist pearl. Stämplat pippin (Tim H ) och texten (Inkywings)  med adirondack red pepper.
Sedan skar jag till en OH bit som går över nästan hela motivet, på den stämplade jag en swirl (Tim H ) med Staz on opaque white. Denna satte jag fast den i ena sidan med eyelets och lät det vara öppet på andra sidan så man kan vika upp den om man nu känner för det... :-D
Jag har använt crop - a - dilen till detta och flera andra kort på senare tid. Jag har använt MM's lilla tool i plåtask under många år, familjen sover på samma våning men jag har aldrig väckt nån trots ihärdigt bankande. Men Dundee som jag snabbt döpte honom till är makalös ju! Man få samma jämna avstånd från kanter, man kan snabbt märka ut riktlinjer i sidled och SNABBT går det! Förr satt jag o mätte, punchade hål, satte dit en eyelets och bankade, vände och jagade eyelets på golvet....här klämmer jag åt bara - allt i ett. Vet att många har den redan samt efterföljaren Big Bite men för oss kortmakare rekommenderar jag verkligen Dundee, äsch, Crop-a-dilen!



Här är ett kort vars bas är glossy papper infärgat med alcoinks - stonewash, denim och pearl.
På denna är Tim H blommor och fåglar stämplade med svart stazon. Blomman till vänster är första trycket och blomman till höger är andra trycket, bara lite svagare men passande som bakgrundsblomma. Runt kanten på det stämplade motivet har jag dragit med silverkrylonpenna. En härlig penna som ger ett snyggt metalliclyster åt motiven.
Även här har jag matchat krylonpennan med 3 stora eyelets som Dundee fick äran att klämma dit ;-D
Papperet under det svarta är inte ljuslila, det är ljust blått. Min scanner driver med oss.

Ha en fortsatt underbar kväll!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Agneta

Vilka tjusiga kort! Ja, jag måste nog beställa lite grejer här, ska bara vänta på skatteåterbäringen :)

Postat av: sussilull

Så jädra snyggt!!!!! Du är ju så otroligt duktig!!

2008-06-03 @ 09:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback