MCP och promarkers

Visst är det en härlig teknik som ger liv i bilden? Antingen målar man enbart med promarkers eller enbart med MCP (Prismacolor eller Faber-Castells) eller så blandar man! Inget är fel! Det är du som bestämmer :-D

Jag har fått ett par likartade frågor om att gnugga sönder papperet - det har aldrig hänt mej. Nu använder jag fotokartong för det mesta MEN! Ni ska inte gnugga hårt om ni använder MCP-tekniken! En del pennor släpper ifrån sig färgen olika fort - gnugga lätt med stompfern - märker ni inget, gnugga in lösningsmedel där ni målat, lägg det åt sidan en stund och börja sedan om - då går det förhoppningsvis bättre. Men var lätt på handen när ni gnuggar!



Nallarnas bruna färg är promarkers och MCP, deras klänningar är enbart MCP.

Jag gjorde även två tags att sätta om paket, blommor eller tom en tårtkartong, målade med promarkers och MCP.
MUMS!



Ha det fortsatt bra - ni har sett InkyWings nya blommor? Printade - i sann Tim Holtz anda tycker jag - superläckra!!!

Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback