Lördagskram

Ett blommande kort så här i vårvärmen.



Jag har använt mig av Le Plume II pennor för att färga in stämpeln INNAN jag stämplar. Tre olika sorters blå på själva boll-blomman och sedan två olika gröna på stjälken. Precis innan jag stämplar sprayar jag lätt (med sprayflaska med FIN mist) ett par gånger med vatten över motivet och sedan tjoff ner på papperet! Håll kvar en liten stund så papperet verkligen hinner suga i sig lite färg och lyft sedan rakt upp.

Plätt-lätt at göra rent stämpeln sedan eftersom pennorna är vattenlösliga. Dom är även syrafria så dom passar utmärkt på Layouter och annat man vill vara extra rädd om. Faktum är att Le Plume pennorna även fungerar att skriva PÅ kort (foton) med!

Kanten runt det vita papperet är målad med Silver Krylonpenna. Monterat på lite mönsterpapper och en kortbas. På den stora bollblomman stämplade jag även cirkeln med vågig kant i svart för att markera blomman lite. Även texten "Kramar" är stämplat i svart.

Så där ja - blir det nått pyssel i värmen eller är det bara trädgården som gäller nu?

/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback