Gott & blandat

Bland de nyaste stämplarna finns det flera collage med musikmotiv - piano, trummor och även klarinett - och det är just det sista instrumentet som jag har använt på det här svart-vita kortet. Den rosa rosen och bladen är stansade dekorationer.



Stämpeln som jag använt som huvudmotiv på nästa kort heter Du är och den passar även utmärkt på scrappade sidor. Bara att kryssa för passande alternativ. Snurklorna finns sen tidigare.



Sist kommer ett kort med en lite finurlig vikning.



Ser kanske inte så märkvärdigt ut, men kolla in diagonalen!

Har är några fler bilder som kanske förklarar hur kortet är konstruerat:

   

Jag utgick från en långsmal remsa 10 x 30 cm och mätte upp den i tre lika stora delar. Bigade med falsben, både vertikalt och på diagonalen. Ett fyrkantigt mönsterpapper i formatet 9,5 x 9,5 cm skar jag på tvären och limmade fast enligt bilden. Karin med kudde stämplades på en separat fyrkant som sen fästes till hälften på den ena sidan. Stämplade dessutom motivet på samma mönsterpapper som bakgrunden, klippte ut kudden och limmade ovanpå.



/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Anette

Men så häftigt, det måste jag genast prova!



Jättefint ;o)

Postat av: Anette

Hej igen!

Nu har jag provat, och resultatet finner ni i min blogg... ;o)

2008-05-04 @ 20:42:30
URL: http://anettej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback