Tags

Fortsätter altra...
Många av er vet nog att jag får mina ryck och vill använda de spillbitar som jag hamstrat och inte kan skiljas ifrån. Och jag vet att många av er andra är precis lika ekonomiska! För inte kallar vi oss väl snåla? Under sköna dagar i husvagnen passade jag på, en perfekt syssla där eftersom man ju inte kan ta med obegränsat med pysselsaker.


Först skar jag till tags i olika storlekar och använde mig av de lite mer udda färgerna som kanske inte kommer till pass så ofta. Det spelar ju ingen roll hur baksidan ser ut om man ska ha tagen på ett kort eller en lo. Sedan sorterade jag spillbitarna och matchade ihop lämpliga färger med varandra. Rev bitar, chalkade kanter, limmade på lite som det föll sig, och lät för stora bitar gå utanför kanten. De är ju lätta att putsa av senare. På vissa har jag limmat på en matchande bit i mitten, tanken är att sedan stämpla eller limma fast önskad dekor på taggarna. Jag har också chalkat kanterna på taggarna med en eller flera färger som passar. Sist punchades hål i lämplig storlek för garn eller brad.

Några har redan fått en stämpel på och garn/band som stämmer i färg. Klart att användas på ett kort. Här ser ni taggarna och så två färdiga kort!

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback