Påskort

Nej, jag är inte ute och gör påskkort ovanligt tidigt även om mitt sjätte sinne säger att jag bör börja jobba med julkorten inom en snar framtid....

Utan påskort:


Jag har använt en liten vit papperspåse som ihopvikt på mitten blir ca 8*8 cm - lagom på ett 15*15 kort. Man kan ju även använda den som helt separat litet påskort..

Du hittar papperspåsar i två olika storlekar i webshopen hos InkyWings!

Jag plockade fram mina mina grungeboard och plockade av ett lås och 2 gångjärn. Dessa och påsen sprayade jag med glimmermist!
När detta torkat så började jag dekorera kortet. Först med mönstrat papper inne och stämplade på detta med bl a lilla almanackan, retroblomma och swirlar.:



Sedan dekorerade jag framsidan med de helt underbara nya primablommorna
Prima Artful Collage - helt underbara!
Limmade fast dem med scrappy glue och strök sedan ett tunnt lager scrappy glue i mitten och hällde på Doodlebugs glitter!



Sedan limmade jag på grungeboarddelarna:



Tagen, där tog jag lite glimmermist på en svampbit och strök ut från mitten och ut runt hela för att få lite effekt. Stämplade  liten skrivcirkel och skrev med egen handstil... I taghålet satte jag ännu en av de vackra primablommorna och en brad ur egen samling med tyg.

        

Ha en fortsatt skön helg!
Glöm inte tävlingar, nyheter och framförallt DT-sökandet!
Visst vill väl just du bli vår nya kollega???

Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback