Grungeboard och wellpapp

2 produkter som är högaktuella idag. Wellpapp har ju varit med förr - till och från - men grungeboard är ju nytt! Finns här. Som ni kan se finns det i 5 st olika mönster, eller rättare sagt 4 mönster och en slät. Antingen som färdigprepparerade bokstäver etc eller som ett helt ark där du själv kan klippa ut det du vill ha.

Jag har hållit mej kvar vid hjärtetemat i nedan kort:

image754

Det är inte direkt traditionell alla hjärtansfärg men det rödbruna temat passar att ge till en karl tycker jag.
Här har jag tagit wellpapp, vikt in ca 2 cm som går över ryggen på det bruna baskortet. Det är fastlimmat på baksidan av kortet och är alltså olimmat på framsidan. Jag har sedan klippt ut ett hjärta på frihand på en grungeboard med swirlmönster - målat den med acrylic paint dabbers i färgen red pepper, dragit med en colorbox pigment cat eye i färgen koppar och sedan torkat av hjärtat med papper. Satt fast en kopparfärgad eyelets på högra sidan och sedan limmat fast halva hjärtanet på wellpapperet. Brun floss om hela kortet och en rosett fram. När den blivande mottagaren knyter upp rosetten så kan man dels stämpla eller lägga något under wellpappen, tex en minigåva, bilobiljett etc och sedan har man även plats att skriva/stämpla inuti kortet.
Texten kommer från Penny Black.

Chruss

Kommentarer
Postat av: Karolina

SÅ SNYGGT!!!
Håller med om att det verkligen passar till den manliga sidan men jag skulle också bli jätte glad.
Nu kanske man måste inhandla lite av denna spännande grungeboarden.

Postat av: Zarah

HIMMEL så snyggt!!

2008-01-23 @ 12:51:00
URL: http://zarischka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback