Sprucken inspiration

OK, det låter värre än vad det är... för det handlar nämligen om Distress Crackle paint!
Du hittar det redan nu i InkyWings shop, men påfyllning är på väg hem - med ALLA färger!!

En superhärlig akrylfärg som krackelerar när den torkar. Eftersom det är akrylfärg så går det att måla på många olika material och det torkar ganska fort - beroende på hur tjockt lager man målat. Ju tjockare lager desto större krackelering blir det. :-)

Här är en LO där jag verkligen använt MYCKET crackle paint i olika färger!
Jag började med ett lager underst - på cardstocken!



 

Swirl, namnplatta, hjärta, vingar, krona och frågetecken är målad Grungeboard!
Det mesta med Crackle Paint, men kronan, frågetecken + swirl är målat med guldfärg.

På hjärtat och vingarna + namnplattan målade jag med guldfärg över Crackle Paint, när den hade torkat. Sedan torkade jag av guldfärgen så det endast var guld i sprickorna, då blev dom mer framträdande!  Kom bara ihåg att torka av det övre lagret ganska omgående så det inte torkar på den andra färgen! ;-)

Sugen på Grungeboard? Det finns massor i butiken - välkommen! :-)
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback