Mer julinspiration

Korttillverkningen så här års handlar ju mycket om julen och här kommer ännu ett par exempel på kort som jag gjort med stämplar som finns i InkyWings breda sortiment.

104972-667

Den här lilla igelkotten kommer från Penny Black. Jag har stämplat den på stickerspapper, färglagt med chalks och sen klippt ut den och klistrat fast den på det blå pappret. Stickerspapper är heltäckande och perfekt när man vill fästa ett målat motiv på mörk eller stämplad bakgrund. Snöflingorna har jag målat med vit Soufflé-penna. Texten Snö är från InkyWings egen kollektion.

104972-668

Både snögubbe och text är  InkyWings egna motiv. Jag har målat med de härliga tuschpennorna ProMarker i kombination med Prismacolor-pennor. Vill du ha lite tips om hur man använder dessa pennor, så finns det en bra beskrivning här. Bakgrunden är embossad med Cuttlebug.

/Ingrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback