Lights - Brights - Earth

Jag har gjort ett kort med de 3 koordinerande nya färger Lisa har tagit hem från Adirondack (Rangers).
Jag började med att 'stöppla'' (dvs använda en stöppelborste) och stöpplade ut färgen Salmon på ett vitt papper. Salmon är den ljusaste färgen, dvs en light (fd Sea Shells). När jag var nöjd stämplade jag tulpancollaget med färgern Red Pepper dvs earthfärgen. Alla earthfärger är de gamla vanliga adirondackdynorna. Efter det tog jag mellanfärgen bright (fd Sea Bright) som heter Mountain Rose och stämplade texten Tulpan härs och tvärs.
Drog sedan med Red pepper och Mountain Rose längs med papperet.

Detta är ytterligare ett sätt att få monokromatiska kort i 3 nyanser, färger som passar ihop när du scrappar,otaliga färgkombinationer och ett underbart lekande! Adirondackdynorna är härliga att stämpla med och att få fler färger, det blir inte jag ett dugg ledsen för!



Ha det gott!
Chruss

P.s. Scrolla till nästa inlägg och läs Lisas underbara nyhet! Svenska clearstamps! Wow!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Kul att du fått till sånt fint kort! Roligt att prova nya saker ;0)
Tack för i helgen !

Postat av: Gunvor

Vilket fint kort! Perfekt matchat mot Bazzillen också!
Kram, Gunvor

2007-05-21 @ 17:54:32
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback