Stampscapes + InkyWings = SANT

Nu är det hög tid att få till påskkorten och skicka ut till vänner och bekanta - roligt att ge och roligt att få! Ikväll har jag gjort två påskkort där jag har kombinerat stämplar från Stampscapes och InkyWings. Först ut är ett påskris med färgglada påskägg i och runtomkring små nyfikna kycklingar. Bokstäverna har jag stansat ut med Quickutz. Ägg och kycklingar målade med Distress-refiller.

Stämplar:
Prickly Branches (Stampscapes), Kycklingar och ägg (InkyWings). Kortet är 21 x 11 cm.

image216

Nästa kort är en stolt tupp på gödselstacken.  Texten är stämplad med en JustRite Stamper - en fiffig stämpel där man rullar fram bokstav för bokstav, typ "kontorsstämpel". Då kan man sätta hela sitt ord på en gång och få ett rakt och snyggt resultat. Stämpeln finns just nu på rea i butiken i ett annat typsnitt än just detta.  Tuppen är även den målad med Distress-refiller.

Stämplar: Curvy Branch (Stampscapes) och Stor tupp (InkyWings). Kortet är 14 x 11 cm.

image217

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Annie

Å, vilka fina påsk-kort!!! Nu måste jag också sätta fart med mina!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback