Lite Stampscapesinspiration!

Stämningsfullt, rofyllt och en njutning för ögat... ja, det är vad jag tycker det blir när man har stämplat med Stampscapes stämplar. Kanske är det naturen in sig som tillför ro i sinnet?

Alla bakgrunder är brayade (rollade) med regnbågsdynor av olika sorter. (Big & Juicy + Adirondack)

Här är först ett exempel med endast TVÅ stämplar från Stampscapes + en textstämpel från InkyWings.
Så enkelt att vem som helst klarar av det - även DU!
Lisa-Stampscapes2

Sen pillade jag lite mer och tog några fler stämplar, men försökte ändå hålla det väldigt enkelt och få en liten
naturkänsla i bilden.
Lisa-Stampscapes3

Och till sist lekte jag lite med en del av dom nyaste stämplarna!
Lisa-Stampscapes1

Det första jag gjorde var att stämpla förgrundskvistar med Resist-dynan och så Brayade jag bakgrunden över dessa. Då framträder kvistarna som vita eftersom det inte fastnar färg på dom. Sen stämplade jag samma kvistar i en lite blågrå nyans - det är alla dom kvistar som ses längst fram - som om man skulle kika igenom ett
snår för att se ut på ängen och granskogen där bakom....
Små granar i flera omgångar blev en granskog långt där bak.... stora kvistar längst upp i förgrunden ger intrycket att det är träd nära som hänger ner. Lite fåglar på himlen ger liv och rörelse. (fast dom hamnade lite för högt upp i kanten när jag beskar papperet jag jobbade på.... men men.

Nu utmanar jag DIG!! Har du några Stampscapesstämplar hemma? Använd dom och maila dina alster till InkyWings så vill vi gärna presentera dom här i bloggen!

I morgon ska jag försöka ladda upp ett par nya alster som våra scrappande Gästdesigners har gjort.
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback