Avslöjande av gäst-DT

Det är lilla jag, fröken Hamster, som kommer att vara gäst-DT för Inkywings nya stämpelmotiv som släpps på mässan i Leksand den 30 juni-1 juli.


Vem är då jag?

image361

Jag heter Ann-Louice Myhrberg och fyller 31 inom en snar framtid. När jag inte gör av med pengar på pysselsaker utan istället tjänar pengar till framtida måste ha saker jobbar jag som produktionstekniker på Atlas Copco.


Jag gillar det mesta som har med pyssling och skapande att göra. Mina intressen varierar periodvis och just nu är det kortmakeri och stämpling men andra saker jag ägnar tid åt till och från är odling, handarbete och matlagning.


Jag skulle kunna sammanfatta mig själv genom två namn jag har på mig själv: fröken Hamster och fröken Beslutsångest. Det är jag det.


Jag har lätt för att samla på mig saker och blir jag intresserad av en sak så spårar det lätt ur och jag vill ha allt. Min beslutsångest bidrar inte direkt till att minska mina hamstringstendenser. Den gör att jag ibland måste köpa två saker istället för en bara för att jag helt enkelt inte kan bestämma mig. Inte blir det bättre av att min bästa kompis är precis likadan. Så ganska ofta antar fröken Hamster en alternativ skepnad och går omkring på gatorna som fröken Beslutsångest.


När spårade det ur?


Jag hittade av en slump Penny Black stämplar på internet och var sedan fast. Jag är väldigt svag för allt som är sött och gulligt. Sedan sökte jag mer information om stämplar och kom i kontakt med Inkywings hemsida. Jag köpte några stämplar men kom inte riktigt i gång med något skapande på några år.


Jag lurade med mig min bästa kompis till en mässa i Stockholm för några år sedan och det var då allt spårade ur. Vi hade inte ens pengar kvar till bussen så vi fick gå till centralen för att kunna ta tåget hem och på den vägen är det.


Sedan dess har hamstrandet av pysselsaker ökat dramatiskt. Min lika tokiga bästis och jag sporrar nu varandra i både pysslande och inhandling och träffas med jämna mellanrum för att pyssla.


Vad gör jag?


Jag gör mestadels kort men har gjort en och annan LO men det är kortmakeriet som är roligast även om jag måste erkänna att större delen av korten aldrig hittar någon ny ägare. Det är roligt att göra dem ändå.


Korten har en förmåga att hamna i min alldeles egna ego-pärm d.v.s. en pärm som jag förvarar mina kort i som jag kan ta fram och kika i för att få mig på bra humör. Alltså en pärm jag använder i rent egoistiskt syfte.


Min favoritfärg är lila vilket syns på korten jag gör. Hälften av korten är lila och andra hälften är rosa. Jag har som mål att försöka skärpa mig och variera mig lite mer. Men det är svårt att bli av med gamla vanor.


Målsättning?

Jag hoppas att genom att visa er mina kort få några fler inspirerade och fastna i kortmakeriträsket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback