Underbara Stampscapes!


Jag är väldigt förtjust i naturstämplarna från
Stampscapes som man kan bygga upp scener med. Men det är faktiskt inte helt nödvändigt att ha många olika motiv, utan man kan göra väldigt stämningsfulla kort med bara några få stämplar. Här visar jag ett par exempel där jag bara har använt EN enda Stampscapes-stämpel, kombinerat med text från InkyWings. Bakgrunden har jag brayat med regnbågsdyna, som ger fina effekter. Motiven är stämplade på glossy papper med svart Memories-dyna.

Ville bara säga

Stämpel "Pine Row - 150E" och Adirondack regnbågsdyna i färgen "Winter Sky".

Framtiden

Stämpel "Oak Branch - 203G", Big & Juicy dyna i färgen "Gum Drop".

Är du intresserad av att lära dig mer om hur man bygger upp en scen, så har vi lagt upp några online-kurser steg-för-steg på InkyWings hemsida. Fler exempel på Stampscapes-kort finns förstås också i galleriet.

Ha en riktigt bra helg!

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Ethel

Några frågor från mig som inte vet. Vad är en "brayer" gjord utav, alltså själva "rullen". Är den hård, mjuk?. Gjord utav skumgummi eller något annat. Är det någon "beläggning" på den som gör att färgen fastnar men ändå inte sugs in i "rullen".

Finns det någon "bästa storlek" på en sådan?

2007-01-27 @ 11:51:01
Postat av: Ingrid

Rullen är gjord av gummi och känslan är densamma som en stämpel. Den tar alltså upp färg på ungefär samma sätt. Min brayer är 10 cm bred, men det finns både smalare och bredare varianter. Tycker dock att detta är ganska lagom.

2007-01-27 @ 16:53:10
Postat av: Ethel

Tack för svar till en som inte har riktigt koll!:-)

Stampscapes har fina stämplar och man behöver ju inte göra så avancerade grejer. Några enstaka stämplar räcker tydligen, resultatet kan bli hur fint som helst. Jag gillar också "naturstämplar"!!

2007-01-27 @ 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback