WOW vilken latjo liten pryl!! (Bind-it-all)

Ja, vad kan man annat säga när man hört så mycket gott om denna och nu äntligen fått hem den och i princip slitit upp kartongen för att provanvända den.
Jag är grymt imponerad över dess litenhet och enkelhet att använda!
Bind - it - all
Det är helt enkelt en "inbindningsmaskin". Ni vet en sån där som först stansar hål och sedan käckt klämmer ihop en spiral i ryggen av "boken" som man precis tillverkat. WOW alltså!!
Och det är sånna där riktiga spiraler - sånna som "riktiga" böcker har. (Dom är finast och faktum är att man lurar vem som helst att prylarna är köpta! fniss...)

Grejerna som hänger på handtaget är instruktionsboken (naturligtvis inbunden med en sån här!) och en bunt plastkort där dom olika spiralstorlekarna är avbidlade! Smaaart - funderade faktiskt på innan jag öppnade kartongen hur jag ska förvara spiralerna för att hålla reda på alla storlekar, men det behövs alltså inte då - bara att måtta mot kortet!

Först ut blev ett projekt att göra en liten bok åt dottern - hon stod bredvid när jag packade upp och blev lovad en liten bok så fort jag var klar...
Gissa om det var en lycklig tjej som fick sin bok!!
 
Väldigt enkelt gjord med kartongsidor på 4" x 4" till pärmar. Framsidan klädde jag med ett färgat papper innan jag stansade hål. Insidorna skar jag till av vanligt kopieringspapper.

Sen gjorde jag en bok till mig själv när jag ändå var i farten, fast då la jag ner lite mer krut på att klä pärmarna med mönstrat papper. :-)
     
   

Till den här boken använde jag "covers" + "pages" som hör till maskinen och säljs som tillbehör. Spiralen blev en brun i mellanstorlek (minns inte exakta måttet just nu)

Kommer under dagen att lägga upp maskin + tillbehör i shoppen för den som är intresserad! ;-)
(har för tillfället endast två maskiner extra i lager så först till kvarn!!!)
Beställning av fler kan göras så jag kan ta med dessa ner till Partille ifall ni ska dit på mässan!

EDIT: Maskinen säljs helt separat, det är inget "startkit" med i den förpackningen så man får köpa till spiraler och covers och sidor ifall man vill kunna sätta igång på stört! ;-)   Någon av dom mindre storlekarna på spiral kan vara bra att börja med om man vill leka ihop något litet album. (jag tror jag hade den tredje minsta storleken till mitt grön/bruna album som jag visar här ovan)

/Lisa

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Åh en sådan här vill jag ju bara ha! Hur mycket tillbehör finns med när man köper själva maskinen? Vill ju ha en del att använda när man väl får hem maskinen och då kan det ju vara bra att veta.
kram Annika

Postat av: Tant Eva

Men jisses! Nånting mer som man måste ha????!!!!

2007-08-26 @ 23:57:40
URL: http://tanteva.zoomin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback