Inte bara kort ...

Stämplar kan man använda till mycket! Idag har jag klätt in en anteckningsbok i papper à la InkyWings.

image235

Insidan:

image236

Så här gjorde jag: Jag plockade försiktigt bort spiralen på en färdig anteckningsbok för att frilägga pärmarna och måttade ut två papper med lite marginal runt om. Sen har jag använt en teknik som heter "Resist". I det här fallet utgick jag från vitt papper, stämplade
Bokstavssoppa över hela ytan med embossingdyna och embossade sedan allt med clear EP. Därefter färgade jag in en brayer (gummiroller) med Distressdyna (Shabby Shutters) och brayade över ytan. När jag fått färg på hela pappret lade jag ett vanligt kopieringspapper över det hela och gick över ytan med styrkjärn tills dess att embossingen smält. Tog sen bort skyddspappret. Man kan säga att det funkar ungefär som batik ifall någon har testat det. Placerade sen mitt bokstavpapper på pärmen och markerade för hålen, som jag sedan stansade ut med hjälp av en hålpipa. När det var klart klädde jag in pärmarna och vek in kanterna och trädde sen på spiralen igen. För att det ska se snyggt ut även när man öppnar boken klistrade jag ett enfärgat papper på insidan av pärmen. Blommor i ruta har jag stämplat på ett separat papper och färglagt med Distress-refiller innan jag klippte ut motivet och fäste det på framsidan av boken. Lite gult glitterlim i blommornas mitt, men det syns inte så bra på bilden ...

Ha en bra vecka!

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Louise (vbg)

jaha, så nu vill jag ha en resist dyna oxå. Du får sluta och visa mig en massa "vill ha saker". :) En sådan här bok vill jag oxå ha!

Postat av: Sofia Wernmyr

Kul idé och jättefin bok!

2007-04-22 @ 22:40:25
URL: http://www.pysselmyran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback