Sankta Lucia - eller Staffan?

Börjar ni komma in i höstens pyssellunk? Kvällarna blir mörkare och kallare, vinden viner och en och annan regnskur gör att man inte direkt propsar på att få gå ut!? (ok, det gäller kanske preciiiiis idag då när det för en gångs skull var varmt och solen skiner, men vänta ni bara.... hösten kommer med besked, det lär ingen komma att ändra på! )  ;-)

Jag har iallafall pysslat lite!
Norpade Staffan ur Luciatåget och gav honom ett eget litet kort med stjärnor och blad. Letade upp några spillbitar av mönstrat papper som kunde gå ihop med det gula som jag ville ta upp från stjärnorna på "struten". Sen blev det stjärnor med blad och även gula fotoankare i kanten... gjorde sig rätt bra till slut.
Staffan är stämplad på stickerspapper och urklippt och satt direkt på bakgrundspapperet. Målade honom med distresser. Lätta skuggor på det vita görs enkelt med färgen "weathered wood".

Sankta Lucia - eller Staffan?

En liten nyplockad kantarell från skogsbrynet....
Tog den lilla textbakgrunden och stämplade på ett distressat papper och rev sedan ut en bit.
Färgade kanterna ytterligare med lite olika distresser (bla Tea Dye och Old Paper) innan jag smackade dit det på kortet.  Kantarellen är stämplad på stickerspapper och färglagd med distressfärg. (Mustard Seed)
Kantarellen


Och till slut.... ett litet Halloweenkort oxå.
Den lilla pappersrutan är gjord på samma vis som ovan (med Kantarellen).
Hatt och pumpa är urklippta ur tjockare papper och fastsatta på kortet. Pumpan är fastsatt med
distanskuddar.  Texten stämplad direkt på kortet .
Halloween

Det var lite inspiration som jag lyckades knåpa ihop härom kvällen i mitt lilla hörn!
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina kort, speciellt kul att se ett "julkort" som inte är i rött och grönt.
Tack för inspirationen !

2006-09-13 @ 15:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback