Hur en fel sak ändå kan bli bra!

Satt och filurade på ett kort jag sett ute på nätet. Började så sakteliga efter att ha kikat här på Triangle trifold.
Satt lite småtrött vid pysselbordet och fick något helt annat - jag vek åt fel håll...jämrans! Så blir det ibland när kossorna är på rymmen från ladugården :-D
Men det liknade ett crisscross så istället för att hiva det i papperskorgen av ren surhet så gjorde jag det här kortet istället:


Limmade ihop vikningen nertill med ett smalt dubbelhäftande tejp så bandet är bara en prydnad här. Gjorde en tag, stämplade God Jul och blad runt om och stack ner det i ''crisscrosset''. Insidan blev dekorerad med en 'baksida' ur Bo Bunnys härliga julpapper.


Här kommer det ''rätta'' kortet :-D


Istället för ett motiv över hela som i beskrivningen så la jag det lite vid sidan och satte dit en brad som ett litet extra lås s a s.


Knyter man upp bandet och öppnar hittar man....


Julens böcker!
Insidan dekorerade jag med ett cremepapper och tösen stämplad med röd dyna (red barn från memories).



Så det blev 2 kort istället beroende på att jag inte tänkte alls....

Ett annat tips!
Jag målade en kapsyl med glimmer glaze - lät den torka över natten - och sedan stämplade jag God Jul med svart StazOn. Det går att snabba upp torktiden men jag hade inget projekt på gång just där utan skulle bara testa hur det blev.



Ha det så bra!
Nästa vecka gästas vi av Ingrid som ska visa kort med Stampscapestämplar så titta in ofta!

Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback