Lek med hjärtan

Härom kvällen satt jag och lekte med några av de nya stämplarna, lite grungeboard, crackle accents, glimmer mist och andra små saker. Det blev tre hjärtan där jag stämplat på grungeboard (här grungepaper, men i butiken finns grungeboard ark utan figurer som också går bra att använda - bara fantasin sätter gränserna!)



Först har jag stämplat mina hjärtan på grungeboardarken och sen klippt ut dem. På det stora hjärtat i mitten målade jag sen med promarker (cinnamon) och sprayade med lite glimmer mist (latte). Sen lackade jag med crackle accents och lät torka. På det stora hjärtat till höger har jag stämplat med brun stämpeldyna, sprayat med glimmer mist, tryckt igenom en trinket pin från Tim Holtz och sen strukit crackle accents längs med kanten bara. På det minsta hjärtat har jag stämplat med svart stämpeldyna, sprayat med glimmer mist, lackat med crackle accents och sen strött små minipärlor över.

På det färdiga kortet satte jag hjärtana lite halvslarvigt över några Primablommor. Papperna är från Jenni Bowlin. Massor av fluid chalk och rivna kanter - klart!



Som alltid när jag kommer på något roligt att göra så kan jag inte sluta, jag har redan gjort fler hjärtan och andra figurer - men de ligger på tork så dem får jag visa någon annan dag :)

Kommentarer
Postat av: annkan

Wow- så läckert det blev!

Postat av: Annethe Andersson

Hej

Verkligen jättesnyggt! Något att prova på framöver!

Det blir ingen mer utlottning av stämplar möjligtvis? Har blivit av med allt jag äger och har i en brand för en månad sedan och saknar mina scrapsaker och då mina stämplar framför allt.



V.H Annethe

2009-08-07 @ 01:51:12
Postat av: Annie

Å, så snyggt!

2009-08-10 @ 10:59:05
URL: http://annie-paperworks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback