Trappstegskort

En annorlunda modell på julkort som var rolig att göra! Alltid kul med ny fason på korten, inte bara mina vanliga A6 eller 14x14.
Så här gör man: Skär ut i cardstock - jag använde fotokartong. Måtten ska vara  10.5" x 5". Mitt kort har jag valt att göra 4" brett.


Sedan mäter du ut följande mått: 1.25" - 2.5" - 4.25" - 6" - 8.25".
Jag gjorde så att jag mätte ut 1.25", 4.25" och 8.25". Sedan vände jag på kartongen och mätte ut 2.5", 6" På det viset är det enklare med nästa steg, att vika efter bigningen. Den minsta delen ska vara vikt som "framsida". Sedan viks övrigt som ett dragspel.  


Har du inte stämplat på papperet innan, så är det bäst att göra det nu! Kanske har du valt att göra kortet i mönstrat papper, så inget mer mönster behövs.


Så här ska det se ut! Här har jag hunnit med att dekorera framsidan också, med en självhäftande pappersspets och skylten God jul, texten finns i InkyWings butik.


Angi B:s fina snöflinga stämplad med StazOn Azure, och dekorerad med Gelly Roll clear stardust.


Sedan kommer det roligaste, att dekorera kortet! Här har jag använt zigzag-band i silver, en gran från Eureka, snögubbe, tomte och paket från Angi B, en biljett med snögubbetext och en snöflingebrad.


Som sagt roligt och lätt att göra, och kan varieras i det oändliga! Kan vikas ihop och skickas, sätt ihop med ett gem på sidan bara. Måtten kan förstås varieras också beroende på vilka stämplar man väljer.


Här ett annat exempel på samma tema med ängel från Angi B.

I går var det precis sju veckor till julafton!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åhh...så fina! Detta måste jag prova! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback