Altrat

Efter kortmakeri med student-,  glad-sommar-kort och en hel del scrappat, så kände jag för altrat! Det var ett tag sen, och det stimulerar fantasin att skapa så ibland. Och ni vet - allt som inte rör sig kan man stämpla på! Kanhända det som rör sig också, bara det inte rör sig alltför snabbt...

Jag har gjort en ask till Amanda, att ha små saker i. När man är sju år, tycker att rosa och lila är bästa färgerna, älskar bling, och har många småpryttlar så kan man nog bli glad över en ask! Finns man dessutom själv med på en stämpel, så gör det saken ännu bättre...

Jag har använt en tom karamellburk som jag grundade med vit akrylfärg. På locket målade jag bara översidan. Kanterna är färgade med alcoinks, Raisin och Wild Plum. Hjärtat är inkat med samma färger och guld.
Jag stämplade på rosa mulberrypapper med
Rosbakgrund, med Cherry Pink StazOn. Skar ut lämplig storlek att klä burken med, och limmade fast med decoupagelim. La locket upp-och-ner på en bit mulberrypapper och ritade någon cm utanför bara för att ha en riktlinje när jag stämplade motiven. Jag har använt stämplarna "Till mitt hjärta", bollblommor, cirkel med söm, krona och swirlad sol (som alla finns här ) stämplat med Distress "Aged Mahogany" och embossat med clear.
Sedan limmade jag på rundeln och skar ut den med skalpell.

Motivet med Amanda är urklippt från stämpelmotivet Barnatrio (se länk ovan) och målat med Promarkers. Dekorerat med en blingsten, en guldembossad krona och ett hjärta av Grungeboard. Inuti då? Asken var vackert guldfägad, så det behövdes inte något ingrepp där. Men där ligger en lapp från farmor med några rader på!

Altrad ask


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback