Tim H - teknik

Jag surfade in på Tim H-bloggen för en stund sedan och tittade på hans teknik med alcoinks etc. Kunde inte motstå att kila in i verkstan och göra nåt liknande! Jag hade inga "fragments", men det gick ju enligt Tim lika bra med selleri - i detta fall transparencies! Och jag har ju en del av Classes transparenta, så det testade jag på. Gick så bra så! Först alcoinkade jag med pesto, stream och butterscotch, och sedan stämplade jag blomman med Archival ink. Tog ett papper och torkade bort bläcket, och då blir det effekten av resist. Sedan tog jag Diamond Glaze och limmade på biten på en bit av Classes glossy papper, och gjorde ett litet, enkelt kort av det hela.


Kommentarer
Postat av: sussilull

Åh va bra att du testat detta. Jag såg nämligen detta på hans blogg och tänkte:

-undrar om detta funkar på co:s transparant?



Åsså gör det det!!! yippe

nu längtar jag tills det är dax att gå hem för dagen så jag kan testa! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback