Brushstroke og falsk akvarell

Heisann!

Fikk jeg dere igang med julegavene?
Greit å begynne tidlig,så slipper man å stresse helt innpå jula :)

Idag tenkte jeg å vise frem brushstroke stempling og falsk akvarell.
Med litt steg for steg bilder (Beklager dårlig kvalitet på bildene,men håper dere ser litt hvertfall ;) )




Her har jeg funnet frem det jeg skal bruke :) Penny black brushstroke stempel og LePlume tusjer.
Papiret jeg stempler på er ett 160 grams kopipapir med glatt overflate.
Bruker det papiret istedet for akvarell,da blir fargene klarere og renere :)

 
Så tegner jeg rett på stempelet med tusjene,begynner med den lyseste fargen først. Går deretter over med den mørkeste for å lage litt spill i fargen :)

Så bruker jeg et sprayflaske med vann og dusjer opp i lufta og fører stempelet gjennom vannet.
Det skal være perler av vann på stempelet. (Prøv dere frem på mengden vann!)
 


Her har jeg stemplet (Beklager dårlig bilde...)


Her ser dere ett annet motiv og andre farger,men samme fremgangsmåte.

Veldig enkelt og greit å fargelegge stempler på denne måten,og man kan bruke alle vannoppløselige farger.
Sånn som distress farger,Twinkling H2O,adirondack puter og så videre :)
Og du trenger ikke brsuhstroke stempler,alle stempler som er "fyllt" kan brukes til denne teknikken :)


Her er mitt første motiv ferdig montert på kort :)
Skåret ut med scallop oval. Teksten er rub-ons.



Og her er det andre motivet mitt :) Her har jeg også brukt scallop oval.
Klem er skåret ut med cuttelbuggen.

Så over til falsk akvarell :)



Her har jeg funnet frem det jeg trenger for denne teknikken.
Bruker juletre stempelet til InkyWings,faded jeans distress og akvarell papir.
Stemple masse farge på stempelet og stemple på papiret.


Spray deretter masse vann på papiret,jo mere du sprayer jo mer flyter det ut :)
La det tørke skikkelig (Orker du ikke vente,så bruk embossingspistolen og tørk med ;) )



Her er mitt motiv montert på kortet,jeg har i tillegg embosset med sølv :)



Og mitt grønne bidrag :) Med samme oppsett som det blå :)

Håper det var forståelig og att du fikk lyst til å prøve! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback