Grungeboardtävling!

Just det! Tävlingsdags!
Två av er har chansen att vinna varsitt paket grungeboard!

Och vad gör ni för att delta i detta då?
Jo, tom söndagen den 27 april kl 20.00 ska ni i detta inlägg skriva och berätta VAD ni skulle använda er vinst till!
Som de är, måla dem, dekorera osv osv osv. På kort, LO's eller annat! Låt fantasin flöda så hoppas vi att Fru Fortuna är på just din sida när dragningen sker!

image978

Här har jag stämplat loss en inbjudan att delta i en släktforskningskurs.... Använt nyckel och beslag från grungeboarden och målat med vintage photo krackeleringslack och svept lite svart ink över detta. Satt fast beslagen med brads.Samtliga stämplar är ur Avestakollektionen.

Stämpla och fantisera på nu!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej. Jag skulle använda grunge borden till mitt nya projekt. En recept låda. Eftersom denna kommer att stå framme och användas mycket så skulle det vara super bra med detta matrialet. Jag skulle stansa ut gångjärn och även dekorera med grungen. Bitarna kommer jag att måla eller chalka och även använda glitter pulver blandad i färgen.
Hoppas att ni snart kryar på er.
Kram

2008-04-22 @ 20:21:49
Postat av: Maritha // Dilorf

jag som inte har haft möjlighet att prova grungeboard ännu.. Jag tror att det skulle få ta del i mina väskor och tavlor och annat jag har planer på att göra under sommaren.. :D

Postat av: Agnes

Jag har aldrig jobbat med grungeboard så det skulle
bli en utmaning...hoppas hoppas...Kram Agnes

2008-04-22 @ 21:25:11
Postat av: Emelie Solli (fruSolli)

mitt senaste paket som jag köpte från inywings för ett par veckor sedan och de går åt rykande fort! älskar att använda dem till kort, altered och albumsidor. jag trodde inte att de skulle vara så användbara som de verkligen var! jag håller på att göra klart för att byta pysselrum, (utan snedtak som jag har nu) Hurra!!! dit tänkte jag altra lite förvaring som lådor. askar och små träbyråer m.m.
och till sådana väl använda grejjer behövs ju slitstarkt matreal! =) men jag behöver som sagt påfyllning eftersom det börjar bli mycket hål i den jag har. ;)

2008-04-23 @ 06:01:19
URL: http://www.sollisar.se/blog/
Postat av: Elisa

Här är en till som aldrig provat G-board! Jag skulle använda den till fotoramar i liknande material som jag köpt, och då skulle jag måla dekon med crackle paint. Ramen skulle jag klä med mönstrat papper. Ett och annat stämpelmotiv skulle också få plats.

2008-04-23 @ 07:00:13
URL: http://www.elwa.se/galleri
Postat av: Dani

ÅÅÅÅ, jag har en beställning på en låda. Det ska vara en doppresent till en liten kille. Lådan är i trä och ska nu målas och dekoreras med diverse dekos. Lite Grunge board skulle sitta fint till just detta lilla projekt ;-)

2008-04-23 @ 08:04:46
URL: http://www.danijela-dani.blogspot.com
Postat av: sussilull

Å jag skulle använda alla dom till ett stjärnboksprojekt som jag ska göra!! :-)

2008-04-23 @ 08:23:27
URL: http://www.sussilull.se
Postat av: Emmy

Hmtja.. helt ny inom kortmakeriet och har bara nosat på detta material via olika butikers hemsidor.. :)
Är grymt sugen på att prova att misshandla dessa på alla tänkbara och otänkbara sätt till diverse kort!

2008-04-23 @ 08:39:31
Postat av: ANNAANNA

Jag skulle använda dem till ett minialbum att ge min sambo i födelsedagspresent. Min knasiga samb oär en sådan som aldrig vill ha något när han fyller år, något så personligt skulle nog gå hem.

2008-04-23 @ 08:41:11
URL: http://www.wonderings.blogg.se
Postat av: Altariel

Jag håller på med ett minialbum till min mamma och har insett att jag kan behöva en liten extrasida.... Då voredet bra att kunna ta till just gångjärnen i grungeboarsen och helt sonika bygga lite extra utrymme... för att passa in ska det målas antikbrunt och nötas lite. Men då jag aldrig provat grungeboard förr så skulle det hela bli ett spännande experiment.

2008-04-23 @ 09:24:01
Postat av: Nina

Pojkvännen fyller 40 i sommar, och allt han önskar sig är en tavla gjord av mig. Fick en idé om att kombinera grungeboard med oljefärg på en deep edge canvasduk - det kan nog bli snyggt! :)

2008-04-23 @ 10:13:41
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Anna

Min lille son har precis fyllt ett så jag skulle använda grungeboarden till ett album om honom och hans första år. Det skulle bli tolv sidor, en för varje månad hade jag tänkt. :-)

2008-04-23 @ 10:47:10
Postat av: AMA

Jag skulle rocka loss och göra dekorationer till lillprinsens rum; förvaringar, etc.

Sen är det givet att ha på alla miniböcker jag ska göra med nya BIA:n också. Både som lås och som dekoration.

Dessutom behöver jag piffa till min tråkiga handväska - borde gå att sy fast tycker jag?

2008-04-23 @ 11:08:09
URL: http://pyssel.annama.se
Postat av: Minerva

Jag skulle dekorera framsidorna på mina album med det genom att måla med akrylfärger.

2008-04-23 @ 11:13:15
Postat av: Tettiz

Jag har aldrig testat grungeboard, så jag skulle gå loss på allt jag kom över - kort, LOs, altrade saker; men framförallt så kommer jag göra ett album om min lilla mormor som nyligen gick bort. Alla hennes gamla fotografier vill jag verkligen lyfta fram, för hon har MASSOR! :)

2008-04-23 @ 11:36:30
URL: http://tettiz.blogspot.com/
Postat av: Annika

Har ju aldrig testa detta häringa med grungeboard, men
blir lite nyfiken hur det skulle se ut på boxarna som jag altrar.

2008-04-23 @ 11:53:56
Postat av: Julle

Jag har aldrig testat grungeboard så jag skulle jag nog först och främst experimentera lite. Har bland annat en idé med olika färger och/eller embossingpulver samt en idé som innefattar stämpelfärg och servetter. De färdigdekorerade grungeboard-bitarna kommer att hamna på olika BIA-projekt.

2008-04-23 @ 12:17:21
Postat av: Elina

Jag har precis fått hem en BIA och spiraler. Naturligtvis skulle det passa utmärkt med lite skojiga grungeboards till kommande album.

2008-04-23 @ 12:23:24
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/
Postat av: Tesa

Jag skulle använda min vinst till att testa att göra smycken med grungeboard som jag har sett på Tim Holtz sida.

2008-04-23 @ 12:32:19
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se
Postat av: Lillemor

Vad skulle jag använda grungeboard till? Tja, till en början skulle jag sluta att sno ur min systers förpackning...*ler* Men eftersom jag för tillfället är helt tokig i embossing och akrylfärg så skulle jag använda dessa båda på grungeboarden för att skapa ett riktigt rockigt kort till min systers födelsedag.

2008-04-23 @ 15:44:28
URL: http://www.rosenvanten.blogspot.com
Postat av: Martha

Jag skulle embossa och använda till detaljer på ett kort... och jag skulle måla med akrylfärg och ha på mina LO och sen skulle jag måla och gegga med det mesta jag har hemma och bara ha ROLIGT!!!

2008-04-23 @ 16:15:46
URL: http://pimms.blogg.se
Postat av: Sofia aka skberg74

Jag såg någonstans någon som gjort en skattkista med bla grungeboard och skulle vilja göra en sådan till dotterns skatter

2008-04-23 @ 17:19:13
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag har testat grungeboard ett par gånger och längtar efter att använda det mer! Superkul material som jag vill utforska på olika sätt med olika infärgningstekniker, embossing m.m. Vill använda det till kort och altered som fortfarande är på väg att ta form i min fantasi...

2008-04-23 @ 17:40:40
URL: http://pysselnoje.blogspot.com
Postat av: Monikan

Grungeboard är helt oprövat av mig. Verkar finnas hur mycket användningsområden som helst. Men för min del skulle det passa bra till te fem tavlor som jag ska göra till den långa väggen i vår hall. Lite färgglada, glittriga grungeboarddetaljer skulle pigga upp!

2008-04-23 @ 21:46:04
Postat av: Agneta

Jag har fått beställning på en tavla. Då tänkte jag att grungeboard kunde vara bra :) Jag tänker guld och crackleaccent...micropärlor kanske? Hmmm....idéerna är många iaf :)

2008-04-23 @ 22:08:20
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Petraso

Oj va massa saker jag skulle göra!
Har ett gäng med runda burkar jag vill scrappa och ni andra eller är det bara jag som försökt böja chipbord? grungebord är den optimala alter produkten som går att böja embossa bända måla och få maximal utlopp för kreativitet..har inte ännu testat att doppa den i lim och rulla runt i fjädrar men det ska Gå;) En brosch i present till svärmor i grungebord stött tålig och formbar...Perfekt!
håller tummarna för att Fortuna är md mig

2008-04-23 @ 22:45:57
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Har aldrig provat på grungeboard men jag är väldigt nyfiken.

2008-04-24 @ 07:01:19
URL: http://ullabella.webblogg.se
Postat av: Marie

Jag skulle använda dem på kort till killar och till ett albumomslag.

2008-04-24 @ 09:25:23
Postat av: Tilda

Har inte använt mig av grungeboard än MEN jag ska göra ett album till min vän i USA och det hade varit fint att dekorera med grungeboard.

2008-04-24 @ 09:46:08
Postat av: Alexandra-lindgren

eftersom jag aldrig tidigare har arbetat med grungeboard skulle jag först och främst testa det lite genom att måla, sandpappra, chalka. Sedan, när jag var lite varmare i kläderna, skulle jag använda det på en layout för att höja upp den lite och få lite roligare detaljer. det skulle jag göra ;)

2008-04-24 @ 11:25:10
URL: http://www.alexandras-scrap.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Jag har hittills aldrig vunnit i någon av tävlingarna här men eftersom det är grungeboard och jag är "addicted" kan jag inte låta bli ;)



Jag har ett projekt med 3 små canvastavlor som jag behöver lite nya "grungisar" till. Jag kommer att måla en del med crackeleringsfärg och andra ska jag färga in med distressdynor och stämpla lite på. Sedan ska jag dekorera canvastavlorna med dom och även ihopsättningarna mellan de tre canvas-tavlorna så att det blir en triptyk.



Trollsockor, trollsockor ...



Gunvor

2008-04-26 @ 08:17:08
Postat av: maxell

Förvaringslösningar! Såna saknas alltid. Eftersom Grungeboard verkar väldans tåligt borde det gå utmärkt att dels altra och även att såga, snickra och bygga ihop lådor till bland annat sonens alla leksaker så var sak får sin plats.



Han har ju ett enormt ordningssinne grabben å det borde jag främja - om inte annat så att jag slipper kliva på en crusingbil som står på fel ställe... :) Det passar perfekt att göra sånt här nu när våren (och även sommaren) börjar komma på allvar här i krokarna. För nu kan vi vara ute och projekta med att snickra, slipa, måla, hamra spika, sy och greja.



Jag ser framför mig gångjärnslösningar, nycklar och lås som han kan greja och leka med, döskallar, vingar och annat rockigt samt eventuellt några bokstäver som talar om vad olika temalådor innehåller. Ett projekt som defintivt kommer att roa och sysselsätta oss samt även komma till en enorm nytta.



håller alla tummar jag har

2008-04-26 @ 16:32:33
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: AnnaJulie

Jag skulle helt klart använda grungeorden till en ny toalettskylt. Vår toadörr är så ful att man måste ha en skylt och den vi har nu är från min sambos ungkarlstid. Så ni förstår att det måste till en drastisk förändring. Lösningen är lite kartong fina papper och en massa grungeboard. (och blir det något över ska det minsann upp en skylt på ytterdörren också!)

2008-04-26 @ 21:21:14
URL: http://annaskort.blogspot.com
Postat av: lenislenis

Har faktiskt köpt, men inte hunit prova, grungeboard. Jag skulle vilja testa att embossa - det skulle vara spännande. Jag gör framför allt kort så det blir det nog men har oxå ett par idéer på canvastavlor... där skulle de nog göra sig oxå ;-)

2008-04-27 @ 00:33:54
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Ethel

Jag har aldrig använt mig utav grungeboard. Men jag skulle nog färglägga dem, embossa mm för att dekorera mina kort med.

2008-04-27 @ 14:47:49
Postat av: Ingela

Verkar vara en perfekt produkt att använda Crackle Paint till :-)Har precis kärat ner mig i Crackle Paint så lite G-board skulle sitta fint haha

2008-04-27 @ 18:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback