Skål!

Vad kul att ni gillade att kika in i Lisas pysselvrå, hon är verkligen en höjdare på förvaringslösningar. Själv ska jag iväg på en liten pysselsammankomst imorgon så jag tänkte passa på att fota lite förvaringsalternativ när man är på resande fot och visa er här i bloggen senare i veckan. Men så länge bjuder jag er på ytterligare en Lo.

-----------------------------------------------------------------------------
Tyckte det var dags för en skål för att fira in det nya året. Även om just den här skålen ägde rum för ca ett halvår sedan då det var betydligt varmare ute.


Jag ber om ursäkt för de mosade blommorna, de trivs inte så bra i scannern..

Jag utgick från färgerna i fotot och resultatet blev en rätt så färg-dämpad Lo för att vara skapad av mig. Mycket av materialet jag har använt är "restprodukter", dvs saker som blivit över vid skapande av andra saker. Ett nyttigt sätt att skapa, både för inspirationen och ekonomin.

Rubriken är gjord med några chipboard-bokstäver som har hängt med från när jag började scrappa, men jag fick altra de lite så de skulle passa in. Jag grundade först med Gesso sedan målade jag dem med Studio akrylfärg.
Jag ville ha bokstäverna lite lätt rosa vilket var en nyans jag inte hade men jag blandade lätt ihop den med hjälp av vit akrylfärg och några droppar av Distress refillen Tattered Rose. Bokstäverna fick sedan ett lager med 3D-lack och när lacken nästan torkad gjorde jag ett avtryck på dem med samma prickiga bakgrundstämpel från Tim Holtz som jag använt på bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback