Förvaring "on the go"

Hemma bor min scrapvrå i ena hörnet av vardagsrummet. Inte ett speciellt stort rum och inte så speciellt stor scrapvrå..


Jag har en sådan här hylla(expedit 4x4 kuber) med tillhörande skrivbord. Visst är det kanske inte den ultimata scrapvrån men för mig är det nog det närmaste jag komma i mitt hus just nu.

När jag ska ta med mig mina saker för att pyssla någon annanstans plockar jag fram min MiMi Large Wheeled Tote.


 Det stora facket i den här är ju endast ett stort tomrum så här plockar jag ner div askar och lådor med saker. Dessutom har väskan en mängd sidofack, dessa använder jag dock inte så ofta.



Jag har liksom Lisa dessa askar från IKEA (Krus). Jag använder dessa till mina dekorationer tillsammans med en mängd zipppåsar. Här ser ni: min bandlåda, mina metalldekorationer, samt en låda till grunge- och chipboard. Sedan är det en grundare och vidare låda till bling och knappar och lådan längst ner är min blomförvaring.
Dessa lådor är ingenting jag plockar om när jag åker iväg utan de står så här i min expedithylla när jag är hemma.

När det gäller pennor, saxar och limsaker har jag provat på en mängd olika lösningar. Jag har letat efter en överskådlig  förvaring som jag kan ha på bordet hemma men som även är lätt att plocka med sig. Efter div väskor av alla de slag har jag sedan något år tillbaka denna enkla lösning som fungerar jättebra för mig:



Även den här lådan är från IKEA (Glis). Den här lådan innehåller alla mina basmaterial och mindre verktyg. Allt från penna, sudd och saxar till 3D-kuddar, häftapparat, penslar och reservblad till skärmaskinen. När jag ska åka iväg stänger jag bara locket och lägger ner den tillsammans med de andra lådorna.

Utöver min MiMi-väska har jag en pappersväska. Just nu använder jag denna från Panduro, men det finns ju en mängd olika varianter här.



Den här väskan står på golvet brevid min stol när vi är hemma och är alltså den enda pappersförvaring jag har. Jag funderar nu på att köpa en till. För även om den räcker gott till mina mönsterpapper och cardstock så har den börjat bli lite full sedan jag började förvara stora stickersark, wellpapp, canvas och annat smått och gott i den. Speciellt när jag åker iväg eftersom jag då även klämmer i min spillbitsförvaring (en 12x12tums plastficka med papper).

När jag var iväg och pysslade här i veckan hade jag ingen stämplerelaterat med mig och inte heller några stansar eller större verktyg eftersom jag visste att det fanns till låns. Så jag var rätt så lättpackad.
Jag tänker dock visa ytterligare en förvaring.



Det här är en av de väskor (Mackinac) jag provat till pennor, saxar och lim men inte varit riktigt nöjd med. Nu är jag däremot jättenöjd med den även om jag alltid har ideér på hur man skulle kunna förbättra den.

Det här är alltså min ProMarkersförvaring. Jag förvarar alla pennor med den smala spetsen ner och har köpt runda klisterpluppar på bokaffären och färglagt dem så jag ska ha en aning om vilken penna jag ska sikta på.
Här förvarar jag även mina mister, dabbers och crackle paint och i ett fack på sidan har jag mina basdynor i svart och brunt. 

Kommentarer
Postat av: lenislenis

Alltid kul att titta på olika sorters förvaring tycker jag. Av ngn märklig anledning är just omorganisation o förvaring av alla prylarna som "en del av hobbyn"

Postat av: Ingrid - Inola

Tack för titten! Roligt att se hur du har organiserat dina stämpelprylar, där fanns många fina tips!

2011-01-11 @ 10:52:34
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback