Stämpla på etiketter

Många tekniker och ideér kommer och går - det här med att stämpla på etiketter höll vi på med när jag började stämpla en gång på stenåldern. Har sett på en del bloggar att det kommer tillbaka igen. Kul!

Här kommer 2 olika kort och beskrivning finns under dem.


Väldigt ljust kort, färgerna syns bättre på det nedan.



Här har jag använt mej av små etiketter som är ca 2*1,2 cm stycket , arket som sådant är ca 8*10,6 cm.
Finns att köpa bl a i bokhandeln.

Jag lägger arket på bordet med ett skyddande papper under och färgar in - här har jag använt gula och gröna distresser. När jag var nöjd och klar så stämplade jag
Renfana med pine needles distressen.
Låt det torka en stund sen så tar du en bit hushållspapper eller en handduk och torkar av försiktigt mellan själva etiketterna. Det de sitter på är ju glatt och där torkar inte färgen så för att undvika onödigt kladd så torka av.

Sedan är det bara att montera på en bit cardstock. Man kan rita upp ett svagt svagt rutnät med blyerst så man kan följa när man sätter fast etiketterna. En del viker skyddpapperet bakåt så hela radens etiketter sitter fast halvägs och sedan sätter man fast dem -  sätten är många och det är bara att prova sig fram.



Här har jag använt 2 lite större etiketter för Greeting Farm fiskarn. De är 4,8*7,4 cm stora.
Gamla etiketter där det inte fanns en gnutta fäste kvar men det löser man lätt med lite lim eller tejp.
Här har jag stämplat med Memento, målat med promarkers och lackat lite smådetaljer som fisken och krokarna i hatten. Samma sak här, torka av skyddspapperet så inget kletar ut.
Montera och gör färdigt ditt kort!

Visst ger du den här tekniken en chans? Kasta inte gamla etiketter - ge dem en chans!

Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback