Tri foldkort med Blomma

Idag lyser äntligen solen och det känns som vår igen, och därför bjuder jag på ett vårigt blomkort denna dag :-)

Hittade en Youtube film hos Dawn på ett roligt kort så jag gjorde en liten kombination av detta kort, ett vanligt kort och en egen gjord blomma. Videon hittar ni
här.

Och här är mitt kort samt en beskrivning på hur jag gjorde blomman.



Material

Papper: MME - Stella & Rose Hattie 6x6 pad
Dies: Tim Holtz Tattered Flower
Övrigt: Glimmer Mist till blomman




Beskrivning på min blomma.


Jag börjar med att stansa två omgångar av Tim Holtz dies Tattered Flower. Jag använder mig av de tre lite bredare blommorna på diesen enligt bilden.




Varje blomblad viker jag som en spets på mitten.


Här är alla 6 blommor vikta.

 Jag använder mig av ett mjukt underlag typ en musmatta och guggar i mitten av blomman i mjuka cikelrörelser. Detta ger en skålformad fördjupning i mitten och att blonbladen reser sig upp lite.







Sedan staplar jag dem i varandra med blombladen förskjutna så det blir en rund fin blomma.



Jag limmar mina blommor med limpistol då jag tycker det går fortare så, annars är Glossy Accent att föredra.

Nu är det bara att färga in din blomma i valfri färg, i miten satte jag en liten Prima ros, annars går det lika bra med lite bling eller en knapp.

Jag har gjort en hel hög vita blommor med både denna dies och med retro blomman funkar lika bra. Dessa har jag sedan i en burk och färgar in efter behov.

Kram Anna-Lena aka Hönan


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Viken fin blomma, tack för beskrivningen!! Roligt med annorlunda kortvikningar, jag ska kolla in videon. Ha en bra dag!!

Postat av: annkan

Ufrint kort!!

2011-04-08 @ 00:29:40
URL: http://annkan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback