Riktigt kortmakeri?

Välkommen måndag! Nu tar vi tag i ännu en härlig vecka :-)

Under helgen har jag funderat över det här med olika tekniker inom kortmakeriet. Det hela började tidigare i veckan när jag skulle göra ett kort till sambons mormor som firade sin 80-års dag. Jag kände att jag ville ha ett snyggt och mer stilrent kort än vad jag normalt gör, speciellt när jag använder motivstämplar.

Jag är scrappare. För ett par år sedan, jag vet inte varför, började scrappare göra kort. Men inte som kortmakare utan som scrappare. Dvs vi scrappar våra kort precis som om det vore en Lo, med stämpelmotiv istället för foto. För mig är en riktig kortmakare någon som leker med tekniker, färg och stämplar. Mönsterpapper och dekorationer är något som knappt behövs. Eller vad tycker ni? Är du en kortmakare med mitt mått mätt?

Normalt lyckas jag blunda inför alla nya och gamla tekniker som dyker upp, för hur skulle egentligen tiden räcka till med ytterligare ett stort steg ner i stämpelträsket... Inte för det är så lätt med all den inspiration som finns överallt, inte minst i den här bloggen. Men när jag ger mig ut på mässa med InkyWings-gänget kan jag inte riktigt hålla mig borta. De smittar mig med sina infärgade tags, motiv-färgning och fläckade fingrar och alltid är det någon stämpeldyna eller något vertyg som ligger i min påse när jag kommer hem.

Så när jag gjorde kortet till den blivande 80-åringen blev resultatet såhär. Inte ett rent teknikkort men i alla fall en blandning av kortmakeri och scrapperi :-)



Ni kommer väl ihåg hur man gör distressrutor?
Här har jag använt dynor i färgerna Scattered straw, Wild honey och Rusty hinge. Sedan har jag stämplat med stämplar ur Tim Holtz Psychedelic Grunge Set och Artful Flight Set med de mörkare dynorna.

Övrigt material från InkyWings är cardstock, blommor från BoBunny, bling från Prima, metallblad, Burnt orange - Mathea från Inkido, Mini alphabeth stickers samt runda bokstavsstickers från Crafty Secrets.

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Jättefint kort! Och även om jag börjat använda digitalstämplar en del så kallar jag mig nog snarare stämplare är "kortmakare" - framför allt för att jag inte bara gör kort ...



Kram, Gunvor

Postat av: CherryCheek

Jag är släkt med Tim Holtz, hehe :D

2010-09-21 @ 02:55:44
URL: http://cherrycheek.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback