Ofärgat motiv

Jag stötte på ett kort hos underbara Zarah som gav mig sådan inspiration att göra ett kort med ett omålat stämpelmotiv. Visst är det kul när inspirationen bara slår till?!

Grattis (15cmx15cm)


 

Här har jag stämplat upp söta Amelia från the Greeting farm-setet "My Favourite Thing" med Distressdynan Wild Honey. För att piffa upp det hela stämplade jag inte på vanligt stämpelpapper utan på Sticky Back Canvas och dessutom skvätte jag några vattendroppar på motivet som gjorde att stämpelfärgen rann ut lite.

Jag använde lite spillpapper från det jag gjort tidigare i veckan, Alphabet Soup Girl - Zoo Cuties och Alphabet Soup Boy - Star Bright. Bården är gjord med Fiskars Treading Water-stans.

Jag färgade in ett kakpapper med några blåa och gröna nyanser av Glimmer- och Chalkboard mist. När färgen hade torkat valde jag att vända på papperet eftersom baksidan hade en mer dämpad färg som matchade resten av kortet.

Övriga dekorationer från InkyWings är bling från Prima, Mini-alphabet stickers, organza-band, cardstock och Tim Holtz urtavla.

Ni missar väl inte veckans sista inlägg som är inspirerat av SteamPunk?!
Kram Susanne/Susny

Kommentarer
Postat av: Zarah

GULLEDIG, vad du är fin som länkar tillbaka! Jag fick ju själv idén från en utmaning, inspirerad av Kim Hughes, men det glädjer mig att du är så omtänksam!



Ditt kort är heeelt underbart! Så SMART att använda färgade dynor, framför allt är det snyggt att du använt mer än en! Jag tror jag måste köpa lite roliga dynor nu ju...! ;)

Postat av: lenislenis

Läckert!

Stämpelmotivet ser ut som om du sytt!

2010-10-24 @ 14:39:25
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback