Alphabet Soup

Välkommen höst! Hösten bjuder på härliga färger, ren luft och massor av inspiration. Den här veckan blir det mycket orange här i bloggen, tillsammans med turkost. Finns det någon vackrare färgkombination?! Andra färger ni kommer få se är vitt, brunt, svart, gult, guld och koppar. En härlig färgkavalkad.

Ni har väl inte missat att delar av MMEs härliga pappers-serie
Alphabet Soup har landat hos InkyWings. Helt fantastiskt underbara papper, det är bara att plocka fram alla superlativ som finns. Jag kan garantera er att med dessa papper blir allt vackert.

Emma (12x12)


  

Här har jag kombinerat Alphabet Soup Girl - Baby Blocks tillsammans med Alphabet Soup Boy - Star Bright. Jag skar ut en papperscirkel med hjälp av min cirkelskärare och häftade bollfrans runt hela kanten.

För att fylla ut sidan målade jag med orange akrylfärg och dekorerade längs hela diagonalen. De härliga vita blommorna är från BoBunny, klippta från deras "Rose trim". Bakom blommorna har jag satt utstansade "snöflingor",Martha Stewarts Large Scandinavian Snowflake, för att efterlikna blad samt pärlor på tråd som tillför lite spret.

Övriga dekorationer från InkyWings är smal metalltejp, bård från BoBunnys Mamarazzi stickers-ark, manilla-tags samt Tulips 3D Slick White som jag har använt för att göra halvpärlor med.

I nästa inlägg bjuder jag på lite Lil Lolita's..
Kram Susanne/Susny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback