Färg som bakgrund

Idag bjuder jag på ett lite tuffare kort, kanske inte manligare men pojkigare i alla fall *blink*

Jag började med att färglägga
Edward från the Greeting Farm med proMarkers. Sedan valde jag ut papper och en del dekorationer mm som jag ville få med på kortet.



Förutom cardstock i färgen kraft så är det två mönsterpapper, det rödbruna från BoBunny och det vita från Basic Grey. Sedan är det akrylfärg Studio, en enkel svart penna, öljetter, swivel clasp och band från Tim Holtz samt en palettkniv.

Palettkniven är det senaste tillskottet i verktygsväg här hemma och den används flitigt. Jag har alltid gillat färg i bakgrunden på kort och Lo'er men har aldrig varit nöjd när jag försökt själv med pensel.



Med palettkniven fungerar det utmärkt. Jag bara doppar undersidan av palettkniven i färgburken och drar ut färgen på de ställen där jag vill ha den. Verkligen smidigt och finishen blir precis så som jag vill ha den.

Så här blev slutresultatet.



Förutom det material jag plockade fram i förväg så lade jag till Manillatags, alfabet från October Afternoon och bling från Prima. Dessutom måste jag bara tipsa om Tim Holtz lilla häftapparat Tiny Attacher. För mig är den oumbärlig och jag använder den på nästan allt jag gör.
/Susanne



NYHETSINLÄGG!

Torsdag 25 nov - Söndag 28 nov (kl. 23.59) är det FRAKTFRITT i webbutiken!
Gäller nya beställningar som skickas inom Sverige och väger under 2kg så att dom kan skickas som brev!

Ha en härlig adventshelg!
/Lisa

Kommentarer
Postat av: Zarah

För det första: Jag ÄLSKAR dina kort!!

För det andra: Ååååh... en liiiiten häftapparat. Jag hjärtar häftisar! Måste kolla.. FARLIGA du...! ;)

För det tredje: Nämnde jag att jag älskar dina kort...?! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback