:: tea light card ::

En kortvikning som blivit lite extra populär just nu är ett sk. Tea Light Card, som man ser flanera lite överallt på olika boggar världen omkring. Jag tycker det är en fantastiskt rolig vikning, och dessutom perfekt att ha i bagaget nu när advents- och juletider närmar sig. :0) Kanske som present till skolfröknar och dagispersonal.
Det finns en hel del olika varianter på den här vikningen, men jag har använt mig av en av de lite enklare.





Det går givetvis att göra lite olika modifieringar på detta alternativ också. Jag har tex valt att skära av hörnet och limma fast "flärpen" så att kortet blir en tag-ficka.
Det går givetvis att ha raka kanter och öppningsbart, ungefär som ett vanligt kort, om man vill det.



Här är tagen med den personliga hälsningen.



Jag har clear-embossat stämpeln Julsångsbakgrund och sedan distressat med hjälp av handtaget och färgen Tea Dye.



En närbild på värmeljusen.



Den urgulliga snögubben från Greeting Farm! Färglagd med Promarkers.


Här kommer en enkel mall på vikningen:



Storlek/Size: 12.5x15 cm
Stämplar/Stamps: 
Greeting Farm - Keep Cozy, Julsångsbakgrund
Färg/Ink: Distress - Tea Dye, Memento - Tuxedo Black
Papper/Papers: Cardstock, Julpapper (finns i fysiska butiken), OH-papper
Färgläggning/Coloring: Promarkers
Övrigt/Embellies: Ribbon, Tag

Hoppas ni njuter av all den mysiga snön som kommit! :0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback