Stampscapes - 4

Idag ska jag visa steg-för-steg hur man gör detta skogskort med stämplar från Stampscapes.



Här är stämplarna jag har använt. Texten kommer från InkyWings eget sortiment.



Jag börjar att stämpla molnen med Distressdyna i färgen "Faded Jeans". Jag täcker hela ytan för jag vill att himlen ska skymta fram bakom granarna. Det är svårt att undvika att det blir skarvar mellan tryckningarna, men det kamouflerar man bort senare.



Sen arbetar jag in lite färg i kanterna med min Ink Blending Tool. Försöker undvika alltför mycket färg på molnen så att de förblir fluffigt vita.



Dags för granarna som jag stämplar två gånger på varje infärgning för att få intrycket av att skogen fortsätter bakom den främre raden. Jag har använt Memories-dyna i färgen "Pine Tree Green".



Gräset stämplas i förgrunden, flera gånger efter varandra. Bättrar också på med ytterligare lite färg från dynan med svamp för att täcka det blå.



Till sist kommer fågelflocken på plats!



Och nu är det bara att montera kortet.

Mer Stampscapes i morgon - välkommen åter!

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ingrid!Jag har sagt det förr...och jag säger det igen!DU är bara så fantastiskt duktig att man blir mållös♥ Underbara kort!

Kram Kristina

Postat av: Åsa - Scraphorse

Å vad duktig du är Ingrid! Nu måste jag ju onekligen skaffa mig några sånna stämplar också... Attans! ;0)



2010-11-04 @ 15:02:00
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Louise (vbg)

Härliga kort! Men jag vet ju hur duktig du är ;) Kramiz

2010-11-04 @ 19:07:22
URL: http://louisevbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback