Stampscapes - 3

Ett sätt att fixa till en vacker bakgrund är att först rolla ett vitt papper med brayer och färg från en flerfärgad regnbågsdyna av något slag. Detta funkar bäst på ett glansigt/glossy papper. Sen går man loss med stämplarna.

Här är en far och hans son på väg hem i solnedgången. Jag tycker att motiven från Stampscapes ger en alldeles speciell stämning till korten, lite rofylld på något vis.



Och här är stämplarna jag har använt.



Stampscapes egen hemsida finns det massor med inspiration att hämta i olika gallerier. Dessutom kan man få steg-för-steg-beskrivningar på olika mer eller mindre "dramatiska" och färgsprakande naturvyer. Själv gillar jag mest de motiv som föreställer sådant som man kan se i vår egen skandinaviska natur. Några "Hawaii-motiv" finns det inte i min stämpelsamling. Eller jo förresten - en pytteliten palm ligger faktiskt i lådan och ser en aning vilsen ut bland granar och tallar ;-)

Självklart kommer det ett nytt kort i morgon - hoppas vi ses då!

Edit: Trädet är 7 cm högt.

/Ingrid

Kommentarer
Postat av: Elwa

Fint! Jättefint! Det här trädet, är det ett stort? Inte det lilla som jag lyckades köpa på rea hos Lisa i somras?

Postat av: Malin

Det är så vacker!

2010-11-03 @ 20:20:26
URL: http://mummlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback