En jultag med en gran

För att få lite extra inspiration till allt klet denna veckan så tog jag mig en titt på Jennifer McGuirres blogg. Hon kör just nu lika som förra året en Thinking Inking Kurs med nya avsnitt varje vecka. Och här hittar ni massor av kletig Inspiration. 

I förra veckans kurs så gjorde hon en julgran ni hittar hennes video här.

Och här kommer min Grantag och min beskrivning:



Material:

Papper: Bo Bunny Noel dots, Sticky Back canvas
Dies: Tim Holtz Tag and Bookplate & Ticket Stripe
Färg: Distress Crackel Paint, Distress dyna, Glimmer Mist
Dekoration: Swirl Band, Bling, Prima Miniros,
Stämpel: Godjul biljett




Jag stansade ut en tag med Tim Holts Tag dies. Målade den med clackelpaint, distressade kanterna. Stansade även ut en biljett med Tim Holts Ticket Stripe dies och stämplade den med Godjul biljett stämepel från InkyWings.

Sedan gjorde jag min gran så här:




1: Jag började med att riva 3 remsor av Sticky Back Canvas.



2: Sedan klippte jag ut en granform och en granfot i kartong.





3: Granformen tejpade jag med dubbelhäftande tejp.



4: Jag fäste Canvasen på baksidan och börjar sedan rulla remsorna och ringla fast dem fram och tillbaka längs med granformen.



5: Hela vägen upp.






6 Sedan färgar jag in canvasen med en Inktool med grön Distress färg.


7: För att få mera färg och distressfärgen att ränga ner så sprayar jag granen med Glimmer Mist.



8: När jag sprayat torkade jag granen och gicksedan över med lite mera distressfärg.



9: Till Grangirlang använder jag remsor av bling som jag fäster tvärs över granen.



10: Sist färgar jag in granfoten med brun Distressfärg och fäster den på baksidan av granen.



Överst på granan istället för en stjärna satte jag en röd miniros.

Detta blev alltså min lilla Gran. Nu ska jag tillbaka till pysselbordet och kleta lite mera :-)

Kram Anna-Lena aka Hönan

Kommentarer
Postat av: Annelie

Så läckert!!

Postat av: Britt-Marie Carlsson

Så fint det blev och det såg ut att vara roligt! :D

2010-11-19 @ 09:04:33
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Veronica

Åhhh vilken fin gran, kanske provar att göra en sån ikväll =)

2010-11-24 @ 10:21:03
URL: http://verro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback