Akrylfärg + canvas = sant!

På dagens kort provade jag på en sak som Claudine Hellmuth som ligger bakom Studio-färgerna från Ranger visar som inspiration på sin hemsida.

Hon stämplar med multimedium på Sticky Back Canvas och målar sedan över alttihop med akrylfärg utspätt med vatten. Efterom färgen inte fastnar på multimediumet så får man ett jätteläckert resultat.
Gå gärna in på Claudines sida och titta!  (Om du scrollar ner lite så är det filmen till höger av de två.)

Eftersom jag inte har hunnit införskaffat mig en burk med multimedium än så gjorde jag en egen variant. Jag lade en prima-mask över min canvas och sedan målade jag canvasen med Studio utblandat med vatten. Resultatet blev riktigt bra!



När jag hade satt fast canvasen på min kortstomme så tyckte jag det gav effekten av en blå himmel med vita moln. Så jag fortsatte den tanken och dekorerade med InkyWings-stämpeln "Moln-stort" som jag haft lite stickles på. Flickan är en härlig gammal the Greeting Farmstämpel, Teacher Anya. Hon är målad med ProMarker och äpplet har fått 3D-lack på sig. Alfabetstickerserna är från October Afternoon.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Vilket fint kort det blev!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback