Blending solution

Den används tillsammans med alcoinks och är även suverän att ta bort alcoinks från händer, bord, ansikte (;-D) etc och även att tvätta rent en metallbit eller liknande som du inte är nöjd med.
När jag använder den på exempeln nedan är det på 2 sätt.



Här har jag använt mej av av sailboat blue och stonewashed. Först duttar jag in färgen på papperet och när jag är nöjd så droppar jag blending solution med lätt hand på papperet på några ställen.

Då blir resultatet så här på nära håll:

 Det blir stora flytande fält eller hur man ska beskriva det.



På det här kortet började jag först med att dutta sunshine yellow och lime över hela. Nedre biten skulle vara lite mer gräsaktig så där blandade jag även in oregano och bottle.
Stämplade gräs och strån med adirondack bottle.
När jag var nöjd så droppade jag lite blending solution på feltbiten jag använt. Färgerna fanns kvar och solution löste upp dem lite och jag duttade helt enkelt lite här och var på kortet.



Med lite fantasi kan man tänka sig en fotograf med näsan i myllan och regndroppar på kameralinsen..;-D

Har du gjort något med alcoinks? Berätta i en kommentar så kommer jag och tittar!

Ha en fortsatt bra kväll
Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback