BIA-bok

Nu när jag haft härligt långledigt har jag även hunnit pyssla en del faktiskt. :-)

Eftersom det bär av till USA om mindre än 2 veckor så har jag gjort min egen lilla BIA-bok att ta med mig. Tanken med den är att använda den som en liten dagbok för att fylla i vad vi pysslat med varje dag. Där kan jag även samla kvitton eller andra spännande saker i små plastfickor som jag lagt med i boken.

Idén krediterar jag Anna-Lena, det var hon som kom på att det vore smart att ha en sån bok med sig för att kunna skriva medans man kom ihåg vad man gjort. :-) Blir jobbigare att sitta och skriva allt när man kommit hem. Med boken har man förhoppningsvis all journaling klappad och klar till alla härliga LO som kommer skapas efter resan. :-) För gissa om det skall fotas massor... :-)



Samlade alla bilder till ett foto, så dom kanske är lite små, men jag hoppas det går att se ändå. Den första visar utsidan. Gjorde den sparsamt dekorerad så det inte skavs av i väskan. Massor av härliga band är knutna i spiralen. Andra bilden visar boken i sin helhet - en blandad konfetti av sidor att skriva på.
Dom nedre två bilderna visar två olika uppslag. På den vänstra ser ni att jag blandat breda och smala sidor och även klämt in en plastficka att stoppa saker i. Med jämna mellanrum har jag skrivit namnet på veckodagarna så jag vet var en ny dag börjar. Förhoppningsvis räcker platsen till att skriva på varje dag, men för säkerhets skull så har jag stoppat med ett par lösa sidor i slutet på boken som sitter fast med gem än så länge. Då kan jag skriva på dom ifall jag behöver.

Ja, nu kan jag iallafall dokumentera min resa den skriftliga vägen. :-)

Har ingen aning om ifall det kommer finnas tid att slänga in ett blogginlägg eller inte, det får visa sig helt enkelt. Annars kommer ni nog få bra uppdatering om CHA-mässan när jag kommer hem igen.


På måndag 11/1 öppnar InkyWings igen efter jullovet.
Öppet till fredagen den 15/1 och sen blir det stängt igen tills jag kommer tillbaka från USA! Ett tips är alltså att handla mot faktura under denna vecka för att ha bäst garantier att få era varor skickade innan jag sticker. Troligen kommer maken kunna göra en insats någon av dagarna och posta ordrar som blivit betalade, men det är inget som kan garanteras till 100%.

Stängt igen alltså 18-31 januari.

I februari firas InkyWings 10-års jubileum! :-)


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilken fantastiskt fin resedagbok!



Kram, Gunvor

Postat av: Willea

Jättesöt bok! Ha en underbar resa!



Kram :)

2010-01-08 @ 13:54:49
URL: http://willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Mark

Snyggt!

2010-01-18 @ 13:13:58
URL: http://www.pinstriping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback