Glimmermist och salt

Att sprätta salt på en bakgrund det har jag testat med distresser men även med glimmermist!
Du tar ett papper, typ fotokartong eller liknande och sprayar det med glimmermist, håll det gärna i en folieform eller skokartong, det blir väldigt glittrigt på pysselbordet annars (fråga mej inte hur jag vet det ;-D).

Så fort du sprayat klart så strösslar du grovt salt på papperet där saltet suger upp misten och ger läckra egentillverkade mönstrade papper!
Du kan göra det med bara distresser+vatten
(spraymistflaskorna är perfekta till detta), distress+vatten+PearlEx eller bara glimmermist. Personligen tycker jag effekten av glimmermisten blev bäst - det är rätt kul att sitta och stirra på papperet och ser hur det riktigt sprakar...


Så här ser det ut på nära håll och innan jag stämplade fjärilarna.



Ha en fortsatt bra vecka och trevlig helg!
Chruss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback