Mera Stampscapes - del 3

Här är jag, Pippin, igen med fler Stampscapes. Den här gången visar jag hur man kan använda färgat papper eller cardstock och med små förändringar och färgläggning kan får en fin bild.
Här nedan har jag stämplat med svart dyna direkt på ett ljusblått papper. Jag har sedan färglagt träden med grönt och stenarna med grått. På marken mellan träden har jag också lagt lite brunt. Jag har också blekt det blå papprets färg på några ställen uppepå stenarna, i sjön och på himlen med Klorin som jag duttat på med en pensel. Sen har jag förtydligat de vita ställena med en vit gelpenna. Jag har också färgat in kanten med en skumgummibit och lite mörkare blå färg.
Detta kortet har jag gjort med en lite annan metod. Jag har börjat med vit kartong, i detta fallet albumkartong, och färgat in den med en brayer och distresserdynor. Jag började i mitten med gult, sen ett smalare fält med orange ovanför och nedanför. Sedan med lila ovanför på himlen och blått nedanför som vatten. Det blir inte helt täckande utan lite melerat vilket jag tycker ser mer levande ut. Sen har jag stämplat med mina Stampscapes och en svart stämpeldyna. Jag har lagt på lite vit gelpenna för highlights på bergen och stenarna och lite på vattnet.
Jag hoppas detta ger dig inspiration att leka med Stampscapesstämplar och olika färger.
Ha en bra dag!
Pippin

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Du är ju bara fööööör otroooooooligt braaaaa!



Fantastiskt fint!!!!

Postat av: Pysselfröken

Väldigt läckert!

2010-12-10 @ 21:35:45
URL: http://pysselfrkensblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback