God Jul!

Ja, God Jul på er så här i efterhand. Jag hoppas ni har haft en trevlig julhelg!

Idag bjuder jag er på ett enkelt julkort. Och även om julen är förbi hoppas jag att ni i alla fall kan finna tekniken intressant.



Distressrutor har varit stort inom kortmakeriet i år och här har jag faktisk fejkat en.

Min "fuskruta" har jag gjort genom att mista Glimmer Mist på ett vitt papper. Jag har använt albumblad, men det går nog bra med vilket lite tjockare papper som helst. Sedan har jag rivit papperet i form av en distressruta och sett till att jag rivit så att det blivit en vit kant på papperet. Snabbt och enkelt.

Snöflingorna är från Tim Holtz och är uppstämplade med en distressdyna. Jag har lagt diverse papper lager på lager och gjort en julkvist med hjälp av bling och tre "blad". Bladen är egentligen från en Martha Stewart snöflinge-stans, stansade på stämpelpapper och färglagda med en ProMarker-penna.

Länka gärna till era bloggar om ni gjort något spännande med distressrutor eller om ni rent av försöker er på en "fuskruta"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback