Fyverkerier

Idag tänkte jag visa er ett par enkla nyårs-kort. Varför inte tänka lite extra på en vän eller familjemedlem såhär efter julhelgen?



Till mina kort har jag använt den ena blomstämpeln på detta ark från Tim Holtz. Visst är det underbart med stämplar med många användningsområden?!



Här har jag använt Le Plume-pennor för att stämpla upp mina "fyrverkerier". Det som är så bra med att använda pennor som stämpeldyna är att jag lätt kan välja var på stämpeln jag vill ha min färg. Fyrverkerierna har även fått stickles på sig för att verkligen glittra på natthimlen.

Pennorna syns inte så bra på svart papper så istället stämplade jag på ett vitt papper och målade sedan natthimlen svart med färg. Jag har använt en ProMarker-penna, men andra alternativ går nog också bra.



Här har jag använt samma stämpel men använt Studios akrylfärg som stämpelfärg istället. Jag stämplade först på ett kladdpapper för att få av överflödsfärgen och sedan stämplade jag direkt på svart cardstock. Resultatet blev riktigt bra. Även här tillför stickles lite extra flärd.

Kram Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback