Härliga vårblommor!

Idag tänkte att vi skulle leka lite med Fun Flock! Här har våren äntligen kommit och vad är härligare att dekorera med just nu än pastelliga vårblommor... :0)



Fun Flock är små, små fibrer som fästs på dubbelhäftande tejp eller hälls över lack och bildar en samhetslen, nästan tyglik yta.


Jag börjar med att fästa dubbelhäftande tejp på pappret. Låt skyddspappret sitta kvar.


Använd en stans för att stansa ur blomman ur det tejpade pappret. Här har jag använt Retro-stans Large och Medium.


Ta av skyddspappret och lägg blomman på ett spillpapper.


Häll över Fun Flock i valfri färg, här har jag använt Sour Apple Green.


Vik över pappret och tryck/stryk med fingrarna flera gånger, för att få flocken att fastna på tejpen.


Vik upp pappret och skaka av överskottet av flock. Nu är blomman härligt mjuk och grön!


Sedan stansar jag ut små hål i mitten på blommorna med hjälp av en Crop-a-Dile.


Avslutningsvis har jag satt ihop blommorna med en brad i mitten och böjt bladen på blommorna lite, för att få den rätta 3-d känslan.

Nu är det bara att fästa dem på ett kort, liten låda, ram, bok eller dyligt!

Trevlig fredagkväll! :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback