Jul med BoBunny

Snart har två tredjedelar av oktober gått. Visst har hösten bara flugit sin väg? Det står inte på förrän skinkan står i ugnen och tomten knackar på. Det märks inte minst på alla härliga julkollektioner som poppar upp här och där i pysselvärlden. BoBunny har släppt två härliga serier, en klatschig med härligt klara färger (Tis is the season Collection) och en mer mysigt dämpad och murrig (St Nick Collection).

Jag vet att många är som jag, att när paketen är öppnade och granen utdansad så försvinner liksom inspirationen till att scrappa alla julfotografier. Nya härliga vårkollektioner är på väg ut i affärerna och visst är det lite trist att ha jul i pysselrummet i januari? Därför brukar jag passa på den här tiden på året, när alla julserier kommer ut och det kliar i fingrarna. Varför inte plocka fram förra årets fotografier och sätta igång?

Tomtenissor (8x8)


Det här är faktiskt ett fotografi som är lite äldre än så. Detta fotografi hade vi på våra julkort 2005 och visst är dem härliga, mina tomtenissor? Jag har använt mig av St Nick, Stocking som bakgrund, härligt röd med ett dämpat mönster. För att lyfta fram fotografiet har jag målat en bredare fotomatta med Crackle Paint, Picked Fence. Sedan har jag dekorerat kring fotografiet med Web-band, glittriga röda brads, En kalenderstämpel från Tim Holtz samt blommor.



Blommorna är utstansade med mediumstorleken av retrostansen i papperet Tis is the season, Snowflakes. Jag ritade sedan konturen med  en vit Uni-ball penna och dekorerade mitten med distress stickelsen Picked Fence.  Allt material kan du hitta i
webshopen. Slutligen har jag använt mig av hela tre vita alfabeten för att få till min titel, smidigt och bra när bokstäverna börjar bli utplockade och dessutom ger det en busig effekt på Lo'en.

___________________________________________________________________________________________

Ni har väl inte missat att vi ger oss söderöver till helgen och ställer ut på Karlstadsmässan? Där kommer vi släppa en hel hög nya stämplar som ni faktiskt kan tjuvkika på i webshopen, under nyheter v44. Snögubbarna har ingen annan än min DT-kollega Åsa designat. Härliga, va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback