Grattis

Hos mig är November en instensiv månad. Det är starten på allt mysigt julpyssel, samt att jag har många födelsedagar och små saker att fixa.

Och när man ska grattulera en svågen kan det ibland vara svårt att inte bli för puttinuttig, så detta enkla Grattis kort fick det bli till Ola som fyllde år förra veckan.



Kortet är gjort utan ev enkel bas med ett 15 * 15 cm cardstockkort som bas. En ruta mönstrat papper 14*14 cm.

Sedan har kag skapat en matta med hjälp av Fiskars fantastiska kant/hörnstans. Jag använde mig av
Fiskars Border/Corner Read Between the Vine. Det man måste tänka på är att det papper man stansar på måste skäras ner till jämna tum för att få det att passa ihop på slutet.

Hörnen stansr även ut en flik där man kan fästa i ett foto eller som här ännu ett cardstock som bas till kortet.

Sedan har jag stämplat med stämpeln Grattis m. infälld text, till detta använde jag en blå stämpelfärg sat embossing pulver. Grattis texten klippte jag ut och satt på
3-D Kuddar 5x5 mm (3mm hög)
I morgon blir det julstämning igen!
Kram Anna-Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback