Hämta inspiration; lift

Ett utmärkt ställe att hitta inspiration är att titta runt på andra scrappare. När jag behöver förnya mig eller helt enkelt komma igång att skapa så ger jag mig ut i bloggar och gallerier, där finns all inspiration jag behöver.

Att lifta:
Precis som när man skapar efter en skiss så finns det inga rätt eller fel när man liftar någon. Det kan vara färgen som inspirerar eller kanske fotografiet, upplägget, dekorationerna eller varför inte titeln. Det är inte heller fel att kopiera rakt av, då kallas det att man CASE:ar någon (Copy And Steal Everything). Det enda regeln som finns när det kommer till liftning är att den som blir liftad alltid uppskattar ett tack för inspirationen, det är få saker som gör en stolt såsom att bli liftad.

Jag har ikväll suttit med en lift för att visa er hur inspirerande det verkligen kan vara. Jag har valt att lifta en Lo från min kära DT-kollerga Helena / Willea.



Min tolkning blev följande:


Helenas stil är rätt så olik min vilket gör att det extra inspirerande för mig att lifta en av hennes Lo'er. Helena är mycket mer dämpad och sliten i sin stil och har ett mycket bättre öga för detaljer. Jag har valt att lifta både uppläget och själva stilen av Lo'en. Jag har haft en trevlig stund av skapande ikväll. Tack för inspirationen Helena!

Blommor, band, metalldekorationer, chipboardbokstäver samt Crackle paint finns i shopen. Du har väl inte missat att det när som helst kommer landa nya härliga rosor i shopen. Dagens lektion: Saknar du den rätta färgen på dina bokstäver? Chipboardbokstäver går alldeles utmärkt att måla med tex akrylfärg. Själv har jag valt att använda Crackle Paint för att få till det där lilla extra.

Kommentarer
Postat av: Willea

Tack själv, Susanne! Vilken vacker layout du gjort!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback